Friday, August 24, 2012

Park Narodowy Acadia - Maine

Lato zbliża się ku końcowi i mogłabym zanucić za Jerzym Połomskim

A mnie jest szkoda lata i letnich złotych wspomnień,
Niech mówią: głupi, o mnie, a mnie jest żal.
Za oknem szaro, smutno, a jeszcze przed miesiącem
Pogoda, zieleń, słońce, naprawdę żal.

Jestem letnią  dziewczyną, która kocha ciepło i zamęcza rodzinę swoją aktywnością o tej porze roku. Najwięszką atrakcją lata są jak zawsze rodzinne wakacje. W tym roku pojechaliśmy do Parku Narodowego Acadia (ANP) położonego w północnej części Stanu Maine. Jest to perełka geograficzna w tej części kontynetu Ameryki Północnej.
Miejsce to można opisać  “dla każdego coś dobrego” ponieważ do wyboru są liczne szlaki górskie o zróżnicowanym stopniu trudności, jeziora dla miłośników pływania i kajakarstwa, ścieżki rowerowe o długości około 80 km dla kolarstwa rekreacyjnego, ale również i górskiego oraz ocean z plażą wprawdzie kamienistą, niemniej bardzo atrakcyjną do spacerów, szczególnie w czasie odpływów.
Nasz camping położony był w lesie, stosunkowo blisko oceanu i wieczorem szum fal usypiał nas do snu, a wczesnym świtem ranne mgły otulały niedobudzonych biwakowiczów.
Acadia to miejsce gdzie można odpocząć i nacieszyć oczy, serce i duszę pięknem natury. A teraz zapraszam na relacje fotograficzną.

Poranek w Parku Narodowym Acadia

Wybrzeże w czasie odpływu

Jezioro Eagle w popołudniowej mgle

Szczyt Champlain z widokiem na wyspy Porcupines

Zatoka Otter

Wschód słońca oglądany ze Szczytu Cadillac

Szczyt Cadillac jest najwyższym punktem na wybrzeżu Północno Atlantyckim i pierwszym miejscem, aby zobaczyć wschód w USA od 7 października do 6 marca. My byliśmy tam 7 sierpnia i słońce pojawiło się o godzinie 5:23, powitanie dnia jest zawsze bardzo pozytywnym przeżyciem.

Rodzinna przejażdżka rowerowa, zrobiliśmy około 35 km
Wracaliśmy do domu wypoczęci i pełni wrażeń oraz z planami już na następną wizytę w tym uroczym zakątku.

2 comments:

1. Piekna Acadia. W 2006 wykupilismy camping na 2 tygodnie tam. Musielismy jednak wracac do domu po 5 dniach. Niemniej jednak to byly jedne z najfajniejszych naszych wakacji. Na pewno sie tam wybierzemy jeszcze, .. jak dzieci troche podrosna. Serdecznie pozdrawiam Was. Dorota Piekna-Przybylska

ReplyDelete
    Replies
    1. Czesc Dorota, milo uslyszec Ciebie. Dziekuje za komentarz. Faktycznie Acadia jest piekna i wrecz idealna na wakacje z dziecmi, ale troche wiekszymi niz Wasze. Serdecznie pozdrawiam i mam nadzieje, ze kiedys spotkamy sie.